Cakes made to make you smile

söndag 3 mars 2013

Tildes födelsedagstårta

Hej!

Förre helgen fyllde Tilde 11 år. Jag fick frågan av Tildes mamma om jag ville göra hennes tårta.
Självklart ville jag det! :)

Tårtan skulle vara rosa,vinröd och vit. Jag valde att göra själva tårtan vinröd, dels för att det är en färg man inte använder så ofta och dels för att jag nyss gjorde en rosa tårta.

Grattis i efterskott Tilde!


Tilde gillar hästar och ville ha en på tårtan








En rosett gjorde jag även på denna tårta. Blev inte så bra som första men får duga

Försökte trycka in lite rosa också. Namnet, året och dekorationerna på bandet fick vara rosa.

Tårtan bestod av vanlig tårtbotten.
Fylld med mjölkchokladmousse och hallonmousse.
Spacklad med grädde och täckt med marsipan.
All dekorering är också av marsipan.

Hoppas tårtan var god! :)

Ha det bra

/Sara

2 kommentarer:

  1. Det var den! Vi lär nog återkomma med flera uppdrag ;-)
    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Va glad jag blir! Tack för det :)
    Det hörs bra.

    SvaraRadera