Cakes made to make you smile

måndag 28 januari 2013

Sudoku-tårta till Mormor

Hejsan!

Min kära mormor fyllde år i lördags och jag skulle göra hennes tårta.
Frågan var då..vad är typsikt mormor. Oj, jag skulle kunna räkna upp så mycket, men egenskaper är ju svåra att forma i marsipan. En annan sak som är lite lättare, tänkte jag i mitt stilla sinne, är att
göra ett sudoku som jag kunde lägga på tårtan.

Mormor gillar sudoku skarpt, löser typ minst ett per dag :)

Därför fick tårtan se ut så här...



      


Tårtan bestod av ljus tårtbotten
fylld med nutellaglass och hallonmousse
spacklad med grädde och tänkt med marsipan
All dekoration var också marsipan.

Jag målar med en eyeliner-pensel när jag gör så tunna streck som är på sudokut. Färgen får jag genom att blanda pyttelite alkohol med vanlig pastafärg som man t.ex. färgar marsipan och sugarpste med.

Japp, det var detta för denna gång. Kommer mer inom kort, har fler tårtor att visa :)
Ha det kanoners!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar