Cakes made to make you smile

måndag 13 maj 2013

Philips jakttårta

Hej!

För ett par veckor sedan fyllde en kille vid namn Philip år. Hans mamma undrade om jag kunde göra en tårta till den stora dagen och det ville jag gärna.

Philips liv kretsar mycket kring jakt och tårtan skulle därför ha ett tydligt jakt-tema. Så kul! Jag har länge väntat på att få göra en jakt-tårta då jag själv jagar och kan relatera till det.

Tårtan blev ganska enkel i sin utformning och det är även första gången jag modellerar en människa.
Ibland är det tur att facebook finns i rent tårtbakar syfte. Philip gick att hitta på facebook och som tur var hade han bilder där man kunde se vilket gevär han har. Det är alltid kul att kunna göra så personliga tårtor som möjligt och därför ville jag göra ett gevär som såg ut som Philips egna.








Tårtan bestod av vanliga tårtbottnar
fyllda med nutallaglass och hallonmousse
spacklad med grädde och täckt med marsipan
alla dekorationer var också av marsipan

Hoppas Philip fick en bra födelsedag och att tårtan var till belåtenhet. Skickar även med en Lycka Till hälsning iför älgjakten i höst :)

Det får vara detta om min första jakttårta och mina första människo-modellering.
Vi hörs!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar