Cakes made to make you smile

söndag 26 maj 2013

Mimmi-tårta till Jonna

Hej!

För en tid sedan fylld en tjej vid namn Jonna år. Hennes mamma frågade om jag ville göra en tårta och klart jag ville det.

Tårtan skulle vara rund, röd och med Mimmis ansikte på. Första gången jag gör en tårta med Mimmi-tema, Disney över huvud taget. Det är annars väldigt tacksamt att utforma tårtor med sådana teman med olika Disney-figurer då det ofta är färgglatt och finns tydliga signum för de olika karaktärerna man kan använda sig av.

Tyvärr blev något galet då marsipanen till denna tårta inte riktigt ville lossna från kavelmattan jag använder vid utkavling. Därför finns lite ojämnheter på marsipanen efter mina tappra försök att lossa marsipanen med så lite skador som möjligt.


Här syns tydliga märken efter problemet med "fastsittningen" i kavelmattan





Tårtan bestod av vanliga tårtbottnar
Fyllda med vaniljvisp och jorgubbar blandat med banan, enligt önskan
spacklad med grädde och täckt med marsipan
dekorationerna är alla av marsipan
ögonfransar, ögonkonturer och mungipor är målade med pastafärg utblandat med lite sprit. 


Tårtan fick bra betyg vilket alltid gläder mig nått oerhört, blir så tacksam för alla fina kommentarer. 
Grattis jättelångt-i-efterskott till Jonna :)

Ha det bra!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar