Cakes made to make you smile

tisdag 23 april 2013

Nisses födelsedagstårta

Hej!

I lördags fyllde Nisse år. Jag hade fått försfrågan av hans fru om jag kunde göra en tårta till den stora dagen. Givetvis, sa jag!

Önskemålet var en gräddtårta, gärna med bär som garnering "åsså nå blommen".
Kul med en gräddtårta för omväxlings skull.

Grattis i efterskott till Nisse!


Jag provade en ny teknik på garnering på kanterna. Spritsade dit en klick grädde och tryckte till och drog med en tesked.

 



 
Tårtan bestod av vanlig tårtbotten
Fylls med vaniljkräm och svartavinbärssylt
Täkt med grädde.
Garnerad med hallon och blåbär
Namnskylten är i choklad och blommorna är av marsipan
 
 
Jag använder inte min egen dator just nu och bilderna verkar inte vilja bli förstorade, endast två lyckades jag förstora. Vet inte varför det inte funkar på denna dator, hoppas ni kan se vad som finns på bilderna ändå :)
 
 
Snart kommer det mer här på bloggen.
Ha det så bra så länge!
/Sara

2 kommentarer:

  1. Perfekt tårta,lagomt söt, (som jag ville ha den)jättegod,mycket hög och skitsnygg dessign,dessutom så levererades tårtan i en jättefin kartong.Tusen TACK Sara, Kram Birgitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att höra. Huvudsaken ni är nöjda, då är jag också glad :)

      Radera