Cakes made to make you smile

onsdag 17 april 2013

Hello Kitty tårta i en annan tappning

Hej!

Fick en förfrågan om att göra tårtan till Tildes andra kalas. Den jäntan hade turen att få tårta två gånger.. och vem kan få nog av tårta liksom? :)

Eftersom Tilde, som jag nämnde i ett tidigare inlägg, gillar Hello Kitty, big time, så skulle även denna tårta ha det temat. Tänkte då att jag inte skulle göra denna tårta så lik den andra så jag gjorde en formskuren tårta som liknar själva Kittys huvud.

Detta blir automatiskt en stilren tårta, inte så mycket detaljer, men det ska ju va så :)



Jag valde att sätta texten på kanten för att få själva ansiktet fritt från övrig dekor.

Rosetten hade jag penslat med lite pärlemorpulver och satt dit lite sockerkulor och en blomma.

Tårtan bestod av vanlig tårtbotten
fylld med jordgubbsmousse och vaniljkräm
spacklad med grädde och täkt med marsipan
allt övrigt är också marsipan

Jag brukar använda ett enkelt recept på vaniljkräm som jag lånat från Toves fantastiska blogg Baka liten Kaka, receptet finns här. Brukar göra ungefär en halv sats av det receptet om jag bara ska ha det till ett mellanlägg i en normalstor tårta. 

Det får vara det för denna gång. Kommer snart med mer tårtor som jag har på gång :)
Ha det så bra så länge.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar