Cakes made to make you smile

torsdag 14 november 2013

Halloween goes cake

Hejsan!

Helgen vi firade halloween samt allhelgona fyllde en flicka vid namn Moa 11 år. Hennes mormor kontaktade mig och frågade om jag ville göra en födelsedagstårta till Moa, självklart ville jag det.
Temat skulle vara halloween på tårtan.

Det är roligt att få göra en tårta som ska vara stilren och en fröjd för ögat men samtidigt lite läskig. Vanligtvis när jag gör mina tårtor finns ordet "läskig" inte med i önskemålen vad gäller utseendet.









Tårtan bestod av vanliga tårtbottnar
fylld med nutellamousse och jordgubbssylt
spacklad med grädde och täckt med marsipan
Kantbandet, rosetten, blommorna och texten är av marsipan
skeletthänderna är av sugarpaste
spindelnätet är målat med pastafärg blandat med en droppe alkohol
blommorna är penslade med lite guldpulver

"Less is more" är tanken bakom dekorationerna på denna tårta. Jag har så lätt att skena iväg vad gäller dekorationer, särskilt när man får lite fria händer. 

Ha det gott!
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar